Kolekcja parowozów pośpiesznych i osobowych

ZABYTKOWE PAROWOZY

Naszą wielką dumą jest kolekcja parowozów osobowych i pospiesznych. Kolekcja przedstawia parowozy: Ol49-44, Pt31-64 i Pt47-152. Parowóz osobowy Ol49-100 to zbudowany w chrzanowskim Fabloku w 1952 r., reprezentujący bardzo udaną serię polskich parowozów osobowych, które obsługiwały ruch pasażerski na PKP praktycznie do końca ery parowozów w Polsce. Ostatnie egzemplarze zakończyły służbę zimą 1992 roku. Prędkość konstrukcyjna 100 km/h, średnica kół wiązanych 1,75 m. Parowóz pospieszny Pt31-64 zbudowany został w chrzanowskim Fabloku w 1938 r., reprezentuje najliczniejszą i najbardziej udaną serię polskich parowozów pospiesznych, których budowę z niewielkimi modyfikacjami kontynuowano po II wojnie światowej pod oznaczeniem serii Pt47. Jego prędkość konstrukcyjna to 110 km/h, średnica kół wiązanych 1,85 m. Parowóz pospieszny Pt47-152 zbudowany został w poznańskich zakładach Cegielskiego w 1950 r. Jego konstrukcja była kontynuacją produkowanych przed wojną, bardzo udanych parowozów serii Pt31. Prędkość konstrukcyjna to 110 km/h, średnica kół wiązanych 1,85 m.


 
Pobierz bezpłatną aplikację VisitMałopolska
 
Android
Apple iOS
Windows Phone
<
>
   

Powiązane treści