Sopwith F.1 Camel to jeden z pięciu zachowanych samolotów tego typu, ale wyrzutnik bombowy pod jego kadłubem przetrwał jako jedyny na świecie. Sopwith Camel to najsłynniejszy brytyjski myśliwiec okresu Wielkiej Wojny. Sopwith F.1 Camel był jednomiejscowym dwupłatem o konstrukcji całkowicie drewnianej, napędzanym silnikiem rotacyjnym. Do służby trafił w 1917 roku. Ogółem zbudowano 5490 egzemplarzy. Pomimo niewątpliwych zalet Camel był maszyną niezwykle trudną w pilotażu, moment żyroskopowy wywołany przez ruch silnika rotacyjnego był utrapieniem początkujących pilotów. Jedynego Camela służącego w lotnictwie polskim, noszącego numer F5234, jako swą prywatną własność przywiózł do Polski amerykański ochotnik por. pilot Kenneth M. Murray. Egzemplarz znajdujący się w zbiorach Muzeum Lotnictwa Polskiego, o numerze B7280, służył początkowo w Służbie Lotniczej Marynarki Królewskiej a następnie w Królewskim Korpusie Lotniczym. Dwaj brytyjscy piloci, którzy nim latali zestrzelili łącznie 11 samolotów. Samolot ten jest też najbardziej zasłużonym w bojach zabytkiem lotniczym I wojny światowej.