Organizator przedsięwzięcia, Polska Organizacja Turystyczna zaprasza do przesyłania zgłoszeń w konkursie w czterech kategoriach: wideo, reportaż, audycja radiowa, artykuł.
Polska Organizacja Turystyczna współpracuje z mediami na całym świecie, by promować Polskę jako kierunek turystyczny. Dziennikarze odgrywają ogromną rolę także na rynku krajowym. To oni pokazują Polakom, dokąd warto pojechać, popularyzują mniej znane miejsca i informują o nowych atrakcjach turystycznych, a także inspirują do podróży.
Konkurs “Turystyczny Dziennikarz Roku 2020” jest wydarzeniem skierowanym do dziennikarzy, redaktorów, reporterów i fotoreporterów, a zgłaszanymi pracami konkursowymi mogą być:
- opublikowany artykuł prasowy w 2020 r.;
- artykuł internetowy opublikowany w portalu internetowym w 2020 r.;
- materiał wideo opublikowany w portalu internetowym w 2020 r. (w tym portale streamingowe i pay per view) lub w telewizji;
- wyemitowana w 2020 r. audycja radiowa lub telewizyjna;
- opublikowany/wyemitowany w 2020 r. jednostkowy artykuł/audycja, zrealizowane w ramach cykli redakcyjnych;
- fotografie, zrealizowane w 2020 r. w ramach fotoreportaży (należy przesłać 3-6 fotografii).
Konkurs rozpoczyna się 14 grudnia 2020 roku – zgłoszenia można przesyłać do 26 stycznia 2021 roku, poprzez stronę internetową: https://dziennikarzroku.polska.travel/
Kapituła konkursu wyłoni zwycięzców do 12 lutego 2021 roku. Nagroda główna, dla każdego zwycięzcy spośród czterech kategorii konkursowych, wynosi 4 000 zł netto i będzie przyznawana w marcu 2021 roku. Udział w konkursie jest bezpłatny.
W skład Kapituły wchodzą:
- Przewodniczący kapituły: Arkadiusz Opoń, wiceprezes POT,
- Grzegorz Biedroń, prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej,
- Dominik Borek, dyrektor Departamentu Turystyki w Ministerstwie Rozwoju.
- prof. Jacek Borzyszkowski, Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku,
- Tomasz Wiktor, prezes zarządu Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej,
- Łukasz Wysocki, prezes zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej.
Konkurs jest ogłoszony już po raz trzeci. W zeszłym roku cieszył się dużą popularnością wśród dziennikarzy zajmujących się tematyką turystyczną.