Facebook link
Jesteś tutaj:
Powrót

Bella Vita w dolinie Raby

Kościół w Niegowici z lotu ptaka
Szacowany czas przebycia: 04:00
Rodzaj szlaku: rowerowy
Długość szlaku: 38
Gdów Region turystyczny: Pogórza
Z centrum Gdowa ruszamy główną drogą w kierunku Bochni. Za szkołą skręcamy w lewo, w ul. Cegielnianą, mijamy kopiec powstańców listopadowych. Przez ponad 15 km pojedziemy wzdłuż czerwonego szlaku rowerowego. Za stawami rybnymi opuszczamy drogę asfaltową, skręcając w prawo między zagrody. Jadąc polną drogą, najpierw na wsch. potem na płn., dojeżdżamy do Liplasa. Tutaj skręcamy w prawo, a na kolejnym skrzyżowaniu w lewo, w kierunku Niegowici. Mijamy dwór i po chwili dojeżdżamy do kościoła, w którym Jan Paweł II rozpoczynał kapłańską posługę, co upamiętnia pomnik. Skręcamy w prawo, następnie za szkołą w lewo. Kilometr dalej, na zakręcie, opuszczamy asfalt jadąc na wprost. Po 300 m na rozwidleniu wybieramy drogę odchodzącą w prawo. Za linią energetyczną ponownie skręcamy w prawo, a po chwili na szosie w lewo. Przecinamy drogę 967 i jedziemy przez Pierzchów. Na końcu wsi stoi pomnik i kopiec H. Dąbrowskiego. Skręcamy w prawo i ścieżkami wzdłuż Raby docieramy do drogi, na której opuszczamy czerwony szlak. Przejeżdżamy Rabę i za mostem kontynuujemy wycieczkę niebieskim szlakiem rowerowym. Mijamy dwór w Chrostowej, skręcamy w prawo i alejką asfaltową „wspinamy się” do przysiółka Wierzchownia, skąd mamy piękny widok na Beskid Wyspowy. Trzymając się szlaku jedziemy najpierw grzbietem wzdłuż lasu, następnie nową „szutrówką” przez las w dół. Na zakręcie drogi asfaltowej opuszczamy szlak, skręcając w prawo. Przejeżdżamy obok drewnianego dworu Bella Vita, zjeżdżamy do skrzyżowania, skręcamy w lewo i przejeżdżamy przez Podolany, a następnie drogę wojewódzką nr 966. Pokonujemy długi podjazd do Stryszowa, na wysokości sklepu skręcamy w prawo i dojeżdżamy do okazałego krzyża, z piękną panoramą na dolinę Raby. Czarnym szlakiem rowerowym wracamy do Gdowa.
Gdów – Liplas (4 km) – Niegowić (7 km) – Pierzchów (11 km) – Chrostowa (17 km) – Podolany (29 km) – Stryszowa (33 km) – Gdów (38 km)