Paintings displayed in the Room: portrait of Maria Witkiewiczowa (circa 1912), portrait of Stanisław Witkiewicz (1913), Józef Głogowski (1893–1969). Series of portraits by Stanisław Ignacy Witkiewicz, circa 1931: portrait of Julitta Fedorowicz (September 1936, pastel on cardboard), portrait of Julitta Fedorowicz (October 1936, pastel on cardboard), portrait of Krystyna and Ludwik Fischer (October 26, 1925, pastel on paper). In the villa in Antałówka, from the left, are: aunt Mery, Maria Witkiewiczowa, N.N., Dziadzia (grandfather), Witkacy, circa 1905–1906. Group of people in front of a building (aunt Mery in the middle), circa 1909–1911, ‘Tata piszący przy stole’, circa 1895.
Stanisław Ignacy Witkiewicz (1885–1939): portrait of Nena Stachurska (March 29, 1931, pastel on cardboard), portrait of a man in a headscarf (February 1932, pastel on cardboard), portrait of Nena Stachurska (January 14, 1930, pastel on cardboard), portrait of Janina Turowska-Leszczyńska (April 1930, pastel on cardboard), Jadwiga Janczewska (1912), portrait of Zofia Fedorowicz (December 1927, pastel on cardboard), ‘Księżniczka Kociełło’ – portrait of Stefania Jaworska (ca. 1912), ‘Kolaps przy lampie’ (self-portrait, ca. 1913), portrait of Tadeusz Langier (ca. 1912), Stanisław Ignacy Witkiewicz and Tadeusz Langier (ca. 1913), portrait of Nena Stachurska (February 26, 1931, pastel on paper), portrait of Nena Stachurska (November 4, 1931, pastel on paper), portrait of Nena Stachurska (September 1928, pastel on paper), portrait of Józef Fedorowicz (April 23, 1930, pastel on cardboard), self-portrait (ca. 1910), portrait of Marcel Staroniewicz (December 24, 1927, pastel on cardboard), ‘Pierwszy pocałunek zdradzonego męża po długiej pauzie’ (October 18, 1931, pencil on paper), ‘Abdul Hamid na obu półkulach spełnia sen swojej młodości’ (October 18, 1931, pencil on paper), ‘Akrobata Fondersznapski z żoną, wykonujący swe ohydne sztuki wobec słynnego pseudo-eukarjoty Lizorniewiemcojewskiego’, ‘Żyd Ehrenpreis udaje kobietę bo nie wie już co w ogóle robić’ (November 1936, ink on paper). ‘Na tzw. chodzącym stoliczku prof. Żyd – Uniwersalstern wywołał podstawkowe widma Jej i Bohowityna – Niedorajdę, Służąca Józia zniewoliła pod stołem gałkę niewiadomego pochodzenia’ (November 9 1936, ink on paper).